קורס מקיף וייחודי
מועד פתיחה: 6/12/17
מחקרים מראים כי 80% מערך חברות ציבוריות בעולם מיוחס לקניין הרוחני שברשותן. במקביל למגמה עולמית של הכרה בחשיבות הקניין הרוחני, ככלי עסקי מרכזי וכמפתח ליצירת ערך ושמירה על יתרון תחרותי.
קניין רוחני (Intellectual Property) הוא שם כולל לאוסף זכויות בנכסים לא-מוחשיים (וירטואליים) שהם פרי יצירתו של אדם.
זכויות קניין רוחני הן בין השאר, פטנטים, זכויות יוצרים, סימני מסחר, זכויות מטפחים של זני צמחים וסודות מסחריים.
במקרים רבים, לקניין הרוחני יש ערך מסחרי והוא מהווה מרכיב אסטרטגי תחרותי ועסקי, שיש להגן עליו.
בשוק החדשנות משתתפות חברות מכל תחומי התעשייה – הייטק, פרמצבטיקה, מכשור הרפואי, כימיה, חקלאות, ביוטכנולוגיה, קלינטק ותחומים רבים נוספים.
מרכזי מחקר ופיתוח, במוסדות מחקריים ובחברות מסחריות מבוססות חדשנות, משקיעים משאבים רבים בניהול ובמימוש אפקטיבי של ההמצאות והנכסים הרוחניים האחרים, הנוצרים בהם, כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלהם.